MRT, LRT untuk stesen terpilih beroperasi lebih awal pada 31/9, 1/10; tambang percuma untuk waktu terhad

7 months ago 87
MRT,  LRT untuk stesen terpilih beroperasi lebih awal pada 31/9, 1/10; tambang percuma untuk waktu terhad MRT,  LRT untuk stesen terpilih beroperasi lebih awal pada 31/9, 1/10; tambang percuma untuk waktu terhad

Khas untuk peserta Kuala Lumpur Standard Chartered Marathon (KLSCM) 2023, bagi memudahkan perjalanan ke lokasi acara larian ini, anda bakal diberikan tambang percuma bila menggunakan perkhidmatan LRT Laluan Ampang, Sri Petaling dan Kelana Jaya (KJ) dan MRT Laluan Kajang dan Putrajaya.

Menurut Rapid Rail Sdn Bhd, perkhidmatan kedua-dua rel berkenaan akan beroperasi mulai jam 3.30 pagi pada Sabtu (30 September) dan mulai 1.30 pagi pada Ahad (1 Oktober), dengan selang perjalanan setiap 15 minit bagi LRT dan 20 minit untuk MRT.

Manakala kadar tambang percuma akan diberikan dari jam 3.30 pagi hingga 6 pagi pada 30 September dan dari 1.30 pagi hingga 6 pagi pada 1 Oktober. Selepas jam 6 pagi, kadar tambang seperti biasa akan dikenakan.

“Tren-tren kami hanya akan mengambil dan menurunkan para peserta di stesen-stesen yang terlibat sahaja. Stesen-stesen yang tidak terlibat hanya akan dibuka selepas jam 6 pagi iaitu mengikut waktu operasi biasa.

“Ingin kami tekankan bahawa bayaran parkir adalah tertakluk kepada kadar semasa yang telah ditetapkan oleh pihak operator,” kata Rapid Rail dalam kenyataan yang dikeluarkan.

Memandangkan banyak jalan di sekitar KL akan ditutup pada Sabtu dan Ahad ini, jadi lebih elok sekiranya anda menggunakan pengangkutan awam jika ada urusan di pusat bandaraya, terutamanya bagi peserta KLSCM 2023. Selain KLSCM 2023, pada hari yang sama juga Le Tour De Langkawi (LTDL) 2023 juga akan melabuhkan tirainya di KL dan melibatkan penutupan jalan.

The station MRT, LRT untuk stesen terpilih beroperasi lebih awal pada 31/9, 1/10; tambang percuma untuk waktu terhad appeared archetypal connected Paul Tan's Automotive News.

Read Entire Article